Meerdaagse reis naar Zuid Engeland

Van 14 t/m 19 mei gaat de buitenlandse reis van onze vereniging naar het zuiden van Engeland. Rinus heeft veel moeite gedaan om ook hier weer een prachtig schema in elkaar te zetten! We verblijven 5 nachten in een hotel bij Londen-Gatwick en nemen de bus langs alle excursies.

Onderstaand vindt u het schema en een kleine omschrijving met eventueel wat foto's.

Als u op de knop 'aanmelden Garden Tours' klikt, wordt u doorgestuurd naar de website van Garden Tours waar u de reis kunt boeken.

Extra informatie over het boeken

De groene knop rechts stuurt u alleen door naar de Garden Tours website en bevat onze reis. Op de pagina zelf kunt u uw informatie dan invullen en boeken. Boeken bij Garden Tours houdt in dat u aangeeft mee te gaan, de uiteindelijke aanbetaling komt pas als bekend is hoeveel mensen er in totaal meegaan. Dit zal in januari 2019 zijn. Het uiteindelijke restant van de betaling krijgt u met een factuur en dient in maart betaald te worden.

Agenda

Onderstaand vindt u alle tuinen en parken die wij deze dagen zullen aandoen. Als u op de desbetreffende foto klikt, vindt u meer informatie.

Dinsdag, 14 mei

Het beginpunt

14 mei 2019 - 08:00 uur vertrekken

U kunt kiezen uit 3 plekken waar u kunt opstappen:

8:00 uur - Amersfoort, NS busstation rechts om de hoek vanuit de hoofdingang (stationsplein)

09:30 uur - Breda/ Prinsenbeek  parkeerterrein tegenover Bastion Hotel, 100 m lopen van het station

11:00 uur - Gent- afslag 11, Beervelde – Lochcristi tegenover El Pani , Oude Rivierstraat.

Reis naar Engeland

Vertrek rond 14 uur, aankomst 13:30 locale tijd

We nemen de Eurotunnel van Calais naar Folkestone, UK. Daarmee reizen we meteen 'terug in de tijd'! De reistijd is ongeveer een half uur, de bus gaat in de trein en natuurlijk omdat Engeland in een eerdere tijdzone zit, komen we eerder aan dan we vertrekken. Op de website van Eurotunnel kunt u kijken hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Lunchrestaurant Eurotunnel

Van - tot

U kunt bij de Eurotunnel lunchen, er zijn meerdere keuzes.

Prijs is niet inbegrepen bij de reis.

Hever Castle en Garden

Aankomst 15:15 uur - vertrek 17:15 uur

De prachtige tuinen van Hever Castle zijn tussen 1904 en 1908 aangelegd door 'Joseph Cheal and Son', waardoor moerasland werd veranderd in de spectaculaire tuin die u vandaag de dag ziet.
Een van de meest magnifieke delen van de tuinen is de Italiaanse tuin, die is ontworpen om zijn verzameling Griekse en Romeinse beeldhouwwerken tentoon te stellen.

Hotel Sandman Signature London Gatwick

Aanomst rond 18:00 uur

Op 30 minuten rijden van het centrum van Londen en dicht bij de luchthaven Gatwick ligt dit moderne hotel met 151 kamers. Het heeft een klein zwembad en een fitnessruimte, een bar en een restaurant in het hotel.

Woensdag, 15 mei

Wisley Garden

Aankomst 10:00 - Vertrek 12:30

Vertrek vanuit het hotel om 8:30 uur. Tussen maart en juni staan in Wisley de rododendrons te bloeien. Er zijn honderden rododendrons te bewonderen: laagblijvende R. yakushimanum-hybriden, groenblijvende azalea's, Kurume azalea's en bladverliezende azalea's.Verder kun je een Bonsai tuin, een rozentuin, borders, een grote kas, exotische planten, een mediterraan terras, een cottage tuin, een pinetum en een ommuurde tuin bewonderen.

Lunch bij Wisley Garden

Tussen 12:00 en 13:00

U kunt bij Wisley Park lunchen op eigen kosten en er zijn meerdere restaurants om uit te kiezen.

Milais Nursery

Aankomst 13.00 - Vertrek 14:00 uur

Een kwekerij die de meeste rododendronliefhebbers wel kennen. Deze kwekerij heeft een van de meest uitgebreide selecties rododendrons in de wereld.

Ramster Garden

Aankomst 14.45 – Vertrek 17.15

Deze tuin is maar drieënhalve maand per jaar open. De huidige en vorige eigenaren hebben zich laten beïnvloeden door Japanse tuinen en er staan veel Japanse azalea's in de tuin. In de vorige eeuw zijn er echter ook veel rododendrons bijgekomen, veel uit zaad gekweekt en soms zelf gekruist.

Rond 18:00 uur terug

Rond 18:00 uur zijn wij terug bij het hotel. Wij verwachten u om 19:00 voor het diner.

Donderdag, 16 mei

Sheffield Park

Aankomst 10:30 - Vertrek 12:30 uur

Vertrek hotel: 9:30. Het park heeft over 100 hectare grond.

Het huist de nationale collectie van Gentse azaleas en is in delen ontworpen door beroemde tu