kew.jpg
Meerdaagse reis naar Zuid Engeland
hubertushof.jpg

Van 14 t/m 19 mei gaat de buitenlandse reis van onze vereniging naar het zuiden van Engeland. Rinus heeft veel moeite gedaan om ook hier weer een prachtig schema in elkaar te zetten! We verblijven 5 nachten in een hotel bij Londen-Gatwick en nemen de bus langs alle excursies.

Onderstaand vindt u het schema en een kleine omschrijving met eventueel wat foto's.

Als u op de knop 'aanmelden Garden Tours' klikt, wordt u doorgestuurd naar de website van Garden Tours waar u de reis kunt boeken.

Extra informatie over het boeken

De groene knop rechts stuurt u alleen door naar de Garden Tours website en bevat onze reis. Op de pagina zelf kunt u uw informatie dan invullen en boeken. Boeken bij Garden Tours houdt in dat u aangeeft mee te gaan, de uiteindelijke aanbetaling komt pas als bekend is hoeveel mensen er in totaal meegaan. Dit zal in januari 2019 zijn. Het uiteindelijke restant van de betaling krijgt u met een factuur en dient in maart betaald te worden.

Agenda

Onderstaand vindt u alle tuinen en parken die wij deze dagen zullen aandoen. Als u op de desbetreffende foto klikt, vindt u meer informatie.

Dinsdag, 14 mei

Het beginpunt

14 mei 2019 - 08:00 uur vertrekken

U kunt kiezen uit 3 plekken waar u kunt opstappen:

8:00 uur - Amersfoort, NS busstation rechts om de hoek vanuit de hoofdingang (stationsplein)

09:30 uur - Breda/ Prinsenbeek  parkeerterrein tegenover Bastion Hotel, 100 m lopen van het station

11:00 uur - Gent- afslag 11, Beervelde – Lochcristi tegenover El Pani , Oude Rivierstraat.

Reis naar Engeland

Vertrek rond 14 uur, aankomst 13:30 locale tijd

We nemen de Eurotunnel van Calais naar Folkestone, UK. Daarmee reizen we meteen 'terug in de tijd'! De reistijd is ongeveer een half uur, de bus gaat in de trein en natuurlijk omdat Engeland in een eerdere tijdzone zit, komen we eerder aan dan we vertrekken. Op de website van Eurotunnel kunt u kijken hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Lunchrestaurant Eurotunnel

Van - tot

U kunt bij de Eurotunnel lunchen, er zijn meerdere keuzes.

Prijs is niet inbegrepen bij de reis.

Hever Castle en Garden

Aankomst 15:15 uur - vertrek 17:15 uur

De prachtige tuinen van Hever Castle zijn tussen 1904 en 1908 aangelegd door 'Joseph Cheal and Son', waardoor moerasland werd veranderd in de spectaculaire tuin die u vandaag de dag ziet.
Een van de meest magnifieke delen van de tuinen is de Italiaanse tuin, die is ontworpen om zijn verzameling Griekse en Romeinse beeldhouwwerken tentoon te stellen.

Hotel Sandman Signature London Gatwick

Aanomst rond 18:00 uur

Op 30 minuten rijden van het centrum van Londen en dicht bij de luchthaven Gatwick ligt dit moderne hotel met 151 kamers. Het heeft een klein zwembad en een fitnessruimte, een bar en een restaurant in het hotel.

Woensdag, 15 mei

Wisley Garden

Aankomst 10:00 - Vertrek 12:30

Vertrek vanuit het hotel om 8:30 uur. Tussen maart en juni staan in Wisley de rododendrons te bloeien. Er zijn honderden rododendrons te bewonderen: laagblijvende R. yakushimanum-hybriden, groenblijvende azalea's, Kurume azalea's en bladverliezende azalea's.Verder kun je een Bonsai tuin, een rozentuin, borders, een grote kas, exotische planten, een mediterraan terras, een cottage tuin, een pinetum en een ommuurde tuin bewonderen.

Lunch bij Wisley Garden

Tussen 12:00 en 13:00

U kunt bij Wisley Park lunchen op eigen kosten en er zijn meerdere restaurants om uit te kiezen.

Milais Nursery

Aankomst 13.00 - Vertrek 14:00 uur

Een kwekerij die de meeste rododendronliefhebbers wel kennen. Deze kwekerij heeft een van de meest uitgebreide selecties rododendrons in de wereld.

Ramster Garden

Aankomst 14.45 – Vertrek 17.15

Deze tuin is maar drieënhalve maand per jaar open. De huidige en vorige eigenaren hebben zich laten beïnvloeden door Japanse tuinen en er staan veel Japanse azalea's in de tuin. In de vorige eeuw zijn er echter ook veel rododendrons bijgekomen, veel uit zaad gekweekt en soms zelf gekruist.

Rond 18:00 uur terug

Rond 18:00 uur zijn wij terug bij het hotel. Wij verwachten u om 19:00 voor het diner.

Donderdag, 16 mei

Sheffield Park

Aankomst 10:30 - Vertrek 12:30 uur

Vertrek hotel: 9:30. Het park heeft over 100 hectare grond.

Het huist de nationale collectie van Gentse azaleas en is in delen ontworpen door beroemde tuinarchitecten in de 19e eeuw. Tegenwoordig valt het onder de 'National Trust'.

Lunch bij Sheffields/Nymans

Tussen 12:00 en 14:00 uur

Lunch bij Sheffields/Nymans

Nymans Garden

Aankomst 13.15 - Vertrek 15:15

Ontworpen door drie generaties van de Messel familie, is het huis en het land nu onderdeel van de National Trust. De Messel familie heeft veel invloed gehad op het kweken van soorten en er zijn planten te vinden met de naam Nymans of Messel in de soortnaam. Het landgoed is bij 250 hectare groot.

High Beeches Garden

Aankomst 15:30 uur - vertrek 17:30 uur

Een tuin op bijna 11 hectare grond. Het huis behorende bij de tuin is in 1943 vernietigd maar de tuin blijft onderhouden. Een speciale attractie; de Rhododendron kesangiae. Veel Acers en andere zuurminnende planten te vinden.

Rond 18:00 uur zijn we terug

Om 18:00 zijn wij terug bij het hotel. Wij verwachten u om 19:00 voor het diner.

Vrijdag, 17 mei

Wakehurst Place Garden

Aankomst 9:00 - Vertrek 10:45

The Loder Valley Nature Reserve maakt onderdeel uit van dit park. Het park is vervolgens onderdeel van Kew Gardens in Londen, die het least van de National Trust. De Royal Botanical Gardens (of Kew Gardens)  in Londen zullen we ook nog bezoeken. Op Wakehurst staat een grotere collectie Rhododendrons van Kew.

Wakehurst restaurant

Rond het middaguur

Er zijn minstens 2 plekken in Wakehurst zelf waar je kunt lunchen; Stables en Seed Cafe.Lunch is op eigen gelegenheid.

Leonardslee Garden

Aankomst 12.45 - Vertrek 15:00

Een tuin van bijna 100 hectare, beroemd om de uitstekende vertoningen van Rhododendrons, azalea's, Camellia, Magnolia en boshyacinten.

Rond 18:00 uur terug

Zaterdag, 18 mei

Kew Gardens

Aankomst 10:00 - Vertrek 12:00

Zo ongeveer de beroemde botanische tuin van Engeland met een prachtige Rhododendron vallei en een enorme kas met exotische planten waar Sir David Attenborough zijn prachtige serie 'Kingdom of Plants' heeft opgenomen. De moeite waard van het bekijken.

Lunch bij Kew Gardens

Aankomst 12:45

U kunt op eigen gelegenheid lunchen bij Kew.

Isabella Plantation

Aankomst 12.45 - Vertrek 15:00

Azaleapark met bladhoudende azalea's die rond een meertje liggen.

Zondag, 19 mei

Canterbury

Aankomst 10:00 - Vertrek 12:00

Canterbury is slecht een half uur van Folkestone verwijderd,waar we weer met de Eurotunnel terug naar Nederland reizen. Canterbury is een belangrijke toeristenplaats en staat bekend om zijn kathedraal als de zetel van de Anglicaanse Kerk en de ruïne van St. Augustine.

Lunch bij Eurotunnel

Aankomst 12:45

Het is weer tijd om naar huis te reizen. Voordat we vertrekken, kunt bij de Eurotunnel nog wat eten en vandaar reizen we weer terug naar Calais. Voor de link, neem de 2e tab.

Thuis

Aankomst - einde van de middag

Degenen die in Gent uitstappen, zullen als eerste thuis zijn. Aan het eind van de middag zullen we terug zijn in Breda, en ongeveer anderhalf uur later in Amersfoort.