Meerdaagse reis naar Ierland

Van 22 t/m 28 april gaat de buitenlandse reis van onze vereniging naar  Ierland.

Op 22 april vertrekken we 's morgens vanuit Schiphol met het vliegtuig naar Cork, in het zuiden van Ierland. In 7 dagen tijd rijden we langzamerhand met de bus naar het westen en vanuit Dublin vliegen we weer terug naar Nederland. We bezoeken elke dag 2 tuinen met uitzondering van de een na laatste dag; die dag zitten de tuinen op nog geen half uur rijden van ons hotel en kunnen we er 3 bezoeken.

Onderstaand vindt u alle tuinen en parken die wij deze dagen zullen aandoen.

Rechts vindt u de aanmeldingsknop voor de reis naar Ierland: de knop brengt u rechtstreeks naar de website om te boeken. Wilt u het formulier liever schriftelijk versturen, dan kunt u het onder de oranje knop vinden.

Woensdag 22 april

De 1e dag

22 april - Amsterdam -> Cork

's Morgens de vlucht naar Cork

vluchtnummer EI841 : Amsterdam - Cork 09.30 – 10.20 uur

U kunt 20 kg aan bagage pp meenemen zonder extra kosten.

Cork naar Blarney Castle

Aankomst 12:30 - Vertrek 16:00

Vanaf Cork is het een klein uurtje rijden naar Blarney Castle. Leon was erg te spreken over deze wel onderhouden tuin.

U kunt daar op eigen gelegenheid lunchen en in alle rust de tuin bekijken.

The Maritime Hotel - Bantry

Aanomst rond 18:00 uur

Na Blarney Castle rijden we door naar ons hotel in Glengardiff.

Donderdag 23 april

Garinish Island

Aankomst 10:00 - Vertrek 12:30 uur

Na een half uurtje gereden te hebben, komen we aan bij de ferry naar Garanish Island. De bootreis duur zo'n 20 minuten.Garinish (ook wel Ilnacullin genoemd) is een tuin aangelegd op het eiland door Harold Ainsworth Peto en naar Italiaans concept met planten over de hele wereld. We lunchen bij Helen's Bar in Kilmakilloge.

Derreen Garden

Aankomst 14:00 - Vertrek 16:30

Vanaf Garinish Island rijden we door naar Derreen Gardens. De tuin ligt op een schiereiland aan de kust. Het park van 24 hectare heeft een grote verscheidenheid aan tropische planten en prachtige uitzichten over de baai.