header-ireland.jpg
Meerdaagse reis naar Ierland

Van 22 t/m 28 april gaat de buitenlandse reis van onze vereniging naar  Ierland.

Op 22 april vertrekken we 's morgens vanuit Schiphol met het vliegtuig naar Cork, in het zuiden van Ierland. In 7 dagen tijd rijden we langzamerhand met de bus naar het westen en vanuit Dublin vliegen we weer terug naar Nederland. We bezoeken elke dag 2 tuinen met uitzondering van de een na laatste dag; die dag zitten de tuinen op nog geen half uur rijden van ons hotel en kunnen we er 3 bezoeken.

Reis is gesloten

Onderstaand vindt u alle tuinen en parken die wij deze dagen zullen aandoen.

Rechts vindt u de aanmeldingsknop voor de reis naar Ierland: de knop brengt u rechtstreeks naar de website om te boeken. Wilt u het formulier liever schriftelijk versturen, dan kunt u het onder de oranje knop vinden.

Woensdag 22 april

De 1e dag

22 april - Amsterdam -> Cork

's Morgens de vlucht naar Cork

vluchtnummer EI841 : Amsterdam - Cork 09.30 – 10.20 uur

U kunt 20 kg aan bagage pp meenemen zonder extra kosten.

Cork naar Blarney Castle

Aankomst 12:30 - Vertrek 16:00

Vanaf Cork is het een klein uurtje rijden naar Blarney Castle. Leon was erg te spreken over deze wel onderhouden tuin.

U kunt daar op eigen gelegenheid lunchen en in alle rust de tuin bekijken.

The Maritime Hotel - Bantry

Aanomst rond 18:00 uur

Na Blarney Castle rijden we door naar ons hotel in Glengardiff.

Donderdag 23 april

Garinish Island

Aankomst 10:00 - Vertrek 12:30 uur

Na een half uurtje gereden te hebben, komen we aan bij de ferry naar Garanish Island. De bootreis duur zo'n 20 minuten.Garinish (ook wel Ilnacullin genoemd) is een tuin aangelegd op het eiland door Harold Ainsworth Peto en naar Italiaans concept met planten over de hele wereld. We lunchen bij Helen's Bar in Kilmakilloge.

Derreen Garden

Aankomst 14:00 - Vertrek 16:30

Vanaf Garinish Island rijden we door naar Derreen Gardens. De tuin ligt op een schiereiland aan de kust. Het park van 24 hectare heeft een grote verscheidenheid aan tropische planten en prachtige uitzichten over de baai.

Blarney Woollen Mills hotel

Rond 19:00 uur terug

Van Derreen vertrekken we naar het tweede hotel van deze reis. Rond 19:00 uur zullen we daar aankomen.

Vrijdag 24 april

Fota Gardens & Arboretum

Aankomst 10:00- Vertrek 12:30 uur

Vanaf het hotel is het een klein uurtje rijden naar Fota. We krijgen hier een rondleiding en een gereserveerde lunch.

Anne Grove's Garden

Aankomst 14:00 - Vertrek 15:30

Anne Grove's garden wordt op het ogenblik gerenoveerd maar vanwege Henri's contacten, is het mogelijk deze tuin voor onze groep toch te bekijken. De rododendrons zijn zeldzaam; gekweekt door Mr. Annesley uit zaad van de nu overleden Frank Kingdon-Ward die laatstgenoemde uit Tibet en Nepal haalde.

Dooley's Hotel Waterford

Rond 17:30 uur komen we hier aan

We rijden nog zo'n 2 uur voor het derde hotel van deze reis.Dit hotel ligt in hartje Waterford, aan de rivier Suir. Waterford staat bekend om zijn 'Waterford Chrystal'met het bekende zeepaardje als logo.

Zaterdag 25 april

Mount Congreve

Aankomst 10:00 - Vertrek 13:00

De tuin is met zijn 70 hectare te groot om helemaal te zien maar voor rododendronliefhebbers een must. We krijgen hier ook een rondleiding door de tuin door een 'head gardener', met dank aan de moeite van onze secretaris.  Hier kunnen we ook lunchen.

Woodstock Arboretum

Aankomst 14:00 - Vertrek 16:00 uur

Woodstock was voor Rinus en Leon een positieve verrassing. Het huis is een ruïne maar het park is mooi onderhouden en ziet er leuk uit.

Dooley's Waterford

Dag 2 in Waterford

Zondag 26 april

Altamount Gardens

Aankomst 10:00 - Vertrek 13:00

Een tuin van 16 hectare met een rivier die door de tuin heen stroomt.

Killruddery House & Gardens

Aankomst 14:00 - Vertrek 17:00 uur

Killruddery ligt pal tegenover ons laatste hotel in Bray. We bezoeken de tuin en krijgen een rondleiding door het huis.

THe Wilton Hotel

Rond 17:30 uur terug

Rond half 6 zijn we terug bij het hotel.

Maandag 27 april

Kilmacurragh Gardens

Aankomst 10:00 - Vertrek 12:15

Kilmacurragh maakt onderdeel uit van de Botanische tuinen van Ierland. Er zou een uitgebreide collectie rododendrons zijn uit de Himalaya die Hooker in 1849 had meegebracht.

Mount Usher

Aankomst 12:45 - Vertrek 14:30

Mount Usher ligt op een half uur rijden van Kilmaccuragh. Het is een tuin van 20 hectare langs de rivier de Vartry en heeft meer dan 5000 plantsoorten.

Dargle Glen

Aankomst 15:00 - Vertrek 17:00

Dit is een privétuin van 7 hectare met 2000 verschillende planten. Het is een in Robinsonian style beplante tuin met onder andere rododendrons, camellia's en magnolia's.  De rondleiding die we hier krijgen, loopt ook langs het 'Goulding Summer House'.

THe Wilton Hotel

Rond 17:30 uur terug

Rond half 6 zijn we terug bij het hotel

Dinsdag 27 april

Powerscourt

Aankomst 10:00 - Vertrek 13:00

Powerscourt is een landgoed van 19 hectare. De tuin staat op nummer 3 van de Top Tien mooiste tuinen van National Geographic. Het heeft een Italiaanse Tuin, Ommuurde Tuin, een Japanse Tuin en nog vele andere tuinen. Er zit zelfs een distilleerderij bij!

Dublin

's Middags

Na Powerscourt krijgen we de kans om nog een paar uur in Dublin door te brengen. Voor iedereen die de hoofdstad nog wil verkennen of cadeautjes voor thuis wil meenemen, is dit de kans!

Uiterlijk 16:00 uur moeten we weer terug zijn op het vliegveld zodat we terug naar Amsterdam kunnen.

Vlucht naar huis

Vlucht vertrekt 18:00 - aankomst 20:45

Om 18:00 uur vertrekken we naar Schiphol; het is 1:45 uur vliegen maar we verliezen een uur door het tijdsverschil.

Vluchtnummer EI610 - Dublin naar Amsterdam: 18:00 - 20:45