Park der Gärten

Een park van tuinen, zoals de titel het al zegt. Het concept is gelijk aan dat van de Nederlandse 'Appeltern' met het verschil dat er achterin het park een enorm stuk is weggelegd voor alleen maar rododendrons.

Het park heeft dan ook een ongelofelijke 2000 rododendronsoorten in hun bestand staan die met naam en locatie staan aangegeven op de website. Buiten alle rododendrons heeft het park nog vele andere gewassen waaronder magnolia, sierappels en kornoelje. Ook de bollen zoals lelies, daglelies en dahlia's als ook groenten zijn goed vertegenwoordigd.

Het park is 14 hectare groot en heeft 90 thematuinen. Het stuk rododendrontuin is zo'n 3,5 hectare groot en ligt aan de achterzijde van het park. De rhododendron-variëteiten zijn aangeplant volgens hun afkomst in hybridegroepen. Het is een van de rijkste en meest uitgebreide reeksen rododendrons op het Europese continent. Naast Duitse rassen zijn ook de Amerikaanse, Belgische, Engelse, Franse, Nederlandse en Tsjechische soorten vertegenwoordigd.De tuin heeft zich gekoppeld aan de rododendronkwekerij Joh. Bruns en in 2 aangrensende tuinen worden oude en nieuwe hybriden van deze kwekerij gepresenteerd, veelal Yakushimanum en insigne hybriden.

Park der Gärten - Elmendorfer Straße 40, 26160 Bad Zwischenahn.
Hier vindt u informatie (in het Nederlands!) van Park der Gärten.

Foto's volgen.