• Petra

De reis naar Engeland - dag 1

Bijgewerkt: 15 mei 2019

Na een rustige start in Amersfoort en een rustige rit naar Breda, waren de eerste files in de Kennedytunnel rond Antwerpen wat ons ruim 20 minuten kostte. Maar de mensen die in Beervelde opstapten, werden gewaarschuwd dat het wat later werd en we konden snel de weg weer op.

Om half 12 in Dongen om de chauffeur wat rust te geven en voor de rest om wat te eten en een wc stop t. Om punctueel 12 uur weer op de weg om er 10 minuten later achter te komen dat iemand z'n tas in Dongen had laten liggen. Gelukkig was het paspoort en de pinpas nog aan boord en konden we na wat heen en weer bellen (tas is gevonden!) rustig verder met de rit.

Tien minuten voor vertrek de trein naar Engeland gered, en vervolgens aan de andere kant weer aansluiten in de file op de M20 richting Hever Castle.

In de bus ondertussen wel het verhaal over tuinen van de oudheid tot nu gekregen van onze reisleidster Ellen. Van paradijs tot 'cottage garden' en toen het verhaal van Hever Castle. Het is het ouderlijk huis van Anna Boleyn tot haar zure einde van haar onthoofding.

Hever castle is een prachtig kasteel en alles zag er goed bewoonbaar uit. De tuin is prachtig maar is niet specifiek op rhodo's ingericht al staan er een paar mooie. Ik ben geen expert maar gelukkig liep ik even mee met onze Belgische leden en vielen het woord Sapho en Blue Peter. Die foto's heb ik echter met mijn fototoestel gemaakt, dus die komen bij terugkomst wel bij de verslagen.

16 keer bekeken