Privetuinen van leden

Enkele van onze leden hebben het geluk om prachtig grote tuinen te hebben die boordevol met rododendrons staan. Hieronder een greep uit de tuinen waarvan foto's en informatie aanwezig zijn. Helaas zijn deze tuinen niet of niet altijd te bezichtigen (tenzij u lid wordt natuurlijk) maar u kunt wel genieten van de foto's en de informatie die bij de foto's staat. Veel plezier ermee!

Tuin van Eddy & Linda

De tuin van Eddy en Linda ligt in Olen, Belgie. Olen ligt zo'n 30 km westelijk van de ring van Antwerpen.

Eddy en Linda zijn in 1990 begonnen met de aanleg van de tuin die zo'n 2700 m2 bedraagt.

De tuin heeft werkelijk van alles wat. Zo'n 2 ha is bos, zo'n 5000 a 6000 m2 is aanplant met allerlei bomen en struiken waaronder 300 rododendrons en 170 azalea's. Er staan ook zo'n 30o stuks vaste planten.

Eddy's voorkeur (buiten de rododendrons en azalea's natuurlijk) zijn de confereren, Acer en Cornus.

Tuin van Lou Traas

Dit is een van de mooiste tuinen van onze leden. De tuin is zo'n 2 hectare groot en staat echt helemaal vol met rododendrons. Er is een kleine vijver in het midden van de tuin, een bruggetje eroverheen en er is hoogteverschil gecreëerd wat een tuin toch interessanter maakt. Als je alle planten ziet, geloof je bijna niet dat dit ooit een rozentuin is geweest of zelfs een tuin met vogels. Er staan zeker 300 verschillende soorten rododendrons en azalea's in de tuin, plus een imposante collectie camelia's waarvan de laatsten nog net in bloei staan als de rododendrons bloeien. Lid worden van onze vereniging zou het alleen al waard zijn om deze tuin te mogen zien.

Tuin van Rinus Manders

Ook deze tuin is een bezoek meer dan waard. Zelf zegt de heer Manders dat de grootte van deze tuin 'wel meevalt' (hij is 'slechts' een halve hectare) maar voor velen van ons is dat toch echt veel meer dan we zelf hebben.

De tuin staat bovendien boordevol met allerlei soorten prachtige rhododendrons, een aantal schitterende azalea's en het is simpelweg een genot om door deze tuin te wandelen. Verder heeft de heer Manders een gerenommeerde collectie Magnolia's als metgezelplanten.

De grote liefde voor rododendrons die de heer Manders heeft, is zeker af te lezen aan zijn tuin.