Welk formaat krijgt uw rododendron?

De vraag hoe groot uw Rhododendron zal worden, is altijd weer een goede vraag die slecht te beantwoorden is. Want het ligt er maar net aan wat voor soort Rhododendron u heeft. Om u toch een beetje op weg te helpen wat orde in de chaos te scheppen, bespreken we in de deze artikelen de verschillende groepen rododendrons en azalea's die er zijn en wat dat concreet betekent.

Enkele begrippen - over hybriden, cultivars en groepen

Een introductie

Onder de Rhododendron-kenners worden bepaalde termen geregeld gebruikt. Deze termen worden overigens soms niet alleen voor rododendrons gebruikt, ook met andere planten spreekt men wel van hybriden en cultivars, bijvoorbeeld.  Hier vindt u een inleiding over wat al deze termen betekenen.

Het vormenrijke geslacht Rhododendron

Een overzicht

Er zijn rododendrons en rododendrons. In het eerste beste tuincentrum al, kom je een frappante variatie tegen, wintergroene met flink blad en forse bloemtrossen, maar ook wintergroene met mini blaadjes en kleine bloemetjes. Wintergroene...

Hoe groot wordt mijn Rhododendron en andere informatie

Wat betekent die naam?

​Heeft u zich ooit afgevraagd hoe dat nou zit met de labels die u op Rhododendrons vindt? Wat ze bedoelen met 'groepen', en waarom sommige planten een groepsnaam hebben? Dan moet u dit lezen!

Over de Catawbiense Groep

Over de Rhododendron catawbiense

Rhododendron catawbiense is een plant uit de heidefamilie (Ericaceae). De plant komt van nature voor in het oosten van Noord-Amerika. De soort groeit vooral in de Appalachen van Virginia in het noorden tot Alabama in het zuiden. Hiernaast komt de plant in een aantal staten verwilderd voor.

Dit artikel verschijnt binnenkort..