HeaderTuinenLeden.jpg

Tuinen van leden

Buiten de arboreta die bezocht kunnen worden, zijn een redelijk aantal van onze leden kweker, gepensioneerd kweker of eigenaar van een tuin die bezocht kan worden. Sommigen hebben hun tuin geregistreerd bij een Open Tuinen instelling, en kunnen bezocht worden tijdens open dagen. Sommige leden hebben hun tuin ook gewoon opengesteld voor het publiek en sommigen stellen hun tuin alleen open voor onze leden. Maar kijkt u gerust eens rond.

Kwekerijen van leden

Op onderstaande links kunt de plekken vinden waar rododendrons te koop zijn. Deze bedrijven zijn tevens lid van onze vereniging en wij dragen ze daarom natuurlijk een warm hart toe.

Arboreta aangesloten bij de NRV

Open tuinen van leden

Prive tuinen van NRV-leden

Deze tuinen zijn helaas niet te bezoeken voor niet-leden dus ook niet openbaar; plaatjes kunt u echter wel bekijken. U kunt natuurlijk ook lid worden.
Davidshof

Tuin van de heer Manders. Met ongeveer 400 verschillende rododendrons en azalea's en zo'n 40 soorten magnolia's op tuin van een halve hectare.

Domein D’n Achtersten Boer

Privétuin van Alois en Gerda van Gestel in Arendonk, net over de grens met België. Voor leden na afspraak te bezoeken.

Tuin Lou Traas

Dit is een van de mooiste tuinen van onze leden. Gelegen in een mooie bosrijke omgeving, deze tuin heeft camellia's en rododendrons te over. Het heeft ook een vijver en een brug. Kortweg de moeite van een bezoek waard.

Rh. extraordinaire

Uitzicht met standbeeld

Tuin Theo L.

Rhodo in van stoeptegels gemaakte rotstuin