Nationaal Bomenmuseum Gimborn

Opgericht door inktmagnaat Max von Gimborn in 1924, om zijn liefde voor het verzamelen van bomen te kunnen uitvoeren. Ook deze tuin is in de Engelse landschapsstijl gelegd. In 1966 wordt de 27 hectare grote tuin overgenomen door de Universiteit van Utrecht en vanaf 1981 ook opengesteld voor het publiek.Vanaf 2009 is het onderdeel van een stichting.

Von Gimborn Arboretum bevat 3000 soorten planten waarvan er veel negens anders in Nederland te vinden zijn. De esdoorn-, dopheide- en berkencollectie vallen onder de SNP. Von Gimborn heeft de meest uitgebreide collectie coniferen van West-Europa. Bovendien heeft de tuin buiten rododendrons ook magnolia, seringen en goudenregen in haar tuin. De kroonjuweel is de toverhazelaar 'Gimborn's Perfume', gevonden als kruising in dit arboretum.

Von Gimborn arboretum vindt u op adres Velperengh 13, 3941 BZ Doorn.

Het webadres kunt u hier terug vinden.

Toverhazelaar 'von Gimborn's Perfume'.

Bekijkt hier een filmpje van de huidige directeur van von Gimborn, u krijgt dan een goede indruk van het arboretum.