Informatie over kwekers

Als u rododendrons wilt aanschaffen, moet u natuurlijk weten waar.

Hieronder vindt u de gegevens van de kwekers die wij gebruiken om onze planten te kopen. Dit zijn gerenommeerde bedrijven waarvan wij weten dat de kwaliteit van de planten goed is.

Rhododendron_luteum_(flower)500px.jpg

Teeven rododendrons

Teeven rododendrons wordt beheerd door onze kweker Leon Teeven in Brabant. Leon levert hoofdzakelijk aan bedrijven maar levert ook kleinere orders aan particulieren. U kunt zijn gegevens via onze vereniging opvragen; de lijst van rododendrons die Leon heeft, vindt u onder de knop 'meer weten.

Verzorging

Wilt u weten hoe uw rododendron het beste kunt verzorgen? Dan bent u hier aan het juiste adres. Hier komt u alles te weten over de juiste manier van planten of verplanten, de juiste grond en bemesting, de juiste standplaats, 'dead-headen' nog nog veel meer.

watering-2389940.jpg
bonsai-3125722.jpg

Snoeien

De meeste rododendrons hoeven niet gesnoeid te worden. Vaak groeit de plant langzaam en over het algemeen heeft een rododendron een van zichzelf al prachtige vorm. Aan de andere kant, veel rodo's kunnen groot worden, soms moeten ze verjongd worden en soms is er schade aan de plant. Hoe snoeit u een rododendron?

Vermeerderen

U kunt natuurlijk altijd een plant kopen bij een gerenommeerd tuincentrum of plantenwinkel. Maar wist u dat het ook mogelijk is om uw eigen planten te vermeerderen? Door bijvoorbeeld te stekken of via zaad, al dan niet gekruist?

Klikt u op onderstaande knop om meer te lezen.

amoene.jpg