Zaadbanken

Onderstaand vindt u de zaadbanken voor rododendronzaad van de Verenigde Staten en Denemarken. Omdat Engeland niet meer in de EU zit, en de regelgeving nog niet helemaal duidelijk is,  levert het RCM op dit ogenblik niet.

Verder zullen wij voor de bestelling voor zaad uit het buitenland een gezamenlijke bestelling doen via de voorzitter. Als lid krijgt u van ons bericht.

rhododendron-2370503_1920.jpg

Zaadbanken

statue-of-liberty-267948_1920.jpg

Op onderstaande knop komt u rechtstreeks op de pagina van de American Rhododendron Society waar zaad verkocht kan worden. Alleen aan het begin van het jaar is het mogelijk zaad te bestellen, voor ARS leden in januari, voor niet-leden van de ARS is dat maart.

Image by Markus Winkler

De Denen hebben ook een zaadbank en omdat ze lid zijn van de EU, is er makkelijk te bestellen.

Op onderstaande knop kunt de lijst met rododendronzaad bekijken.

Japanese Characters

Het Nagoya protocol een stuk wetgeving die voor aardig wat beperkingen zorgt als het gaat om levering van zaad. Om daar wat duidelijkheid in te scheppen, vindt u hier wat meer informatie over zaad en hoe we er wel of niet aan komen.