Duitsland 2023

Hier vindt u een kleine herinnering aan deze excursie.

Van sommige van de excursies heeft Ernst ook video's gemaakt. Onderop in de pagina vindt u de knop waar u de video's kunt vinden, als ze er zijn.

.

Image-empty-state_edited_edited_edited_e
Image-empty-state_edited_edited.jpg

Voor de meerdaagse reis is er zoveel meer te vertellen dat we dat iets anders aanpakken. Het verslag van de hele reis kunt u terugvinden hier op de tekst 'PDF verslag' te klikken . Een beknopt verslag vindt u hieronder. Ook met de video's van Ernst moeten er wat aanpassingen gedaan worden omdat het er meer dan 3 zijn, die staan op een aparte pagina. U kunt ze allemaal bekijken op de videopagina.

Zoals u weet zijn we 5 dagen naar Ammerland, Duitlsand geweest. Veel van onze leden hebben de parken die we aangedaan hebben, al een keer bezocht. Voor mij was echter bijna alles nieuw; alleen Hobbie heb ik al eens eerder gezien.

Bremen was toch echt wel een van de hoogtepunten omdat het mooi is aangelegd. Ik moet wel zeggen dat ik het oude gedeelte mooier vind dan het nieuwere. Ook de privétuin van de heer Knecht was de moeite van een bezoek waard.  De laatste tuin moet ik een gedeelde eerste plaats geven, samen met Bremen. Bovendien werkte het weer mee. het was eerder in de week wat koud en guur geweest.

Een opmerkelijke plek was vooral de kas in Bremen. De Vireya rododendrons die bloeiden zagen er prachtig uit. Ook het gouden buddhabeeld en de gebedsmolens waren impossant.  Ook de kwekerij van Bruns met enorme bonsai bomen was prachtig om te zien.

Verder over het hotel/restaurant niets dan goeds. We hebben overigs wat mij betreft de hele week goed gegeten want ook in de parken waar we een lunch kregen, was alles prima geregeld en het eten zeer smakelijk.

Hieronder vindt u de foto's die ik die week gemaakt heb.

anker videoexcursies