Jaarvergadering 2022

Om half 10 's morgens stond de auto met aanhanger van Leon, volgeprompt met plantjes, al op het Belmonte terrein en ook Theo was al aanwezig om zijn plantjese uit te stallen. De plantjes van Rhododendron-Haven uit Denemarken stonden op de hoek bij het huis van Theo Damen, en even waren we bang dat dat een gunstige plek was om zomaar plantjes mee te nemen, maar dat leek mee te vallen. Peter Blommerde had bollen meegenomen voor Lou's tuin, en Klaas had gestekte HPH 09-15 rododendrons meegenomen.

Tijdens de vergadering vertelde Theo L in geuren en kleuren over het kweken van Rhododendron HPH 09-15 die misschien van een rododendronsoort is die pas in 2015 haar naam heeft gekregen; Rh. leigongshanense. De 10 stekken die hij met Klaas Verboom had gestekt, zijn aan verscheidene leden verkocht. De stekken van Theo staan op eigen wortel, de stekken van Klaas zijn geënt op een Ponticum onderstam.

Elk lid op de vergadering heeft zich kort voorgesteld en zelfs ik kreeg dingen te horen die ik nog niet wist. Heel erg leuk was wel de melding van een van onze nieuwe leden: Deze man gebruikt Tsutsuzi azaleas om mee te bonsaien. Ik zie een tweede cursus in het verschiet.

Uiteraard de jaarlijkse afrekening besproken waarin we in 2019 een heel klein verlies hadden van 14 euro en een groot overschot in 2021 omdat er maar weinig RhodoMania's zijn uitgebracht. Mede om die reden werd de lunch door de vereniging betaald. Weer wat centjes over om rodo's op de plantjesmarkt te kopen :-)

's Middags met Theo Belmonte over. Er zou ook nog een uitleg zijn over de Camellia's die nieuw aangeplant zijn op Belmonte maar helaas had ik te weinig geduld om daarvoor bij de groep te blijven.