Ledenvergadering 2019

Zaterdag 19 oktober 2019 trokken van her en der weer zo’n 30 leden van onze vereniging naar Wageningen, koetshuis van het park Belmonte voor de jaarlijkse ledenvergadering. Op een druilerige dag; maar dat deert ons niet, want we maken er samen weer een leerzame en gezellige dag van. Het park bezoeken komt er nauwelijks van – dat is dan weer jammer. Natuurlijk krijg je de belangrijke stukken van te voren toegezonden, maar krijg je die ook op papier van de secretaris en penningmeester. Zoals dat hoort.

We lopen het programma door o.l.v.  onze voorzitter Henk Borsje. De financiën zijn in orde. De excursiecommissie komt met het nieuwe programma voor het komende jaar. Onder andere een 7-daagse rhodo-reis naar Ierland. En meerdere excursies in het eigen land, Nederland en\of België.

Sommige commissieleden hebben na jarenlange dienstbaarheid, besloten het wat rustiger aan te doen. Zij worden hiervoor ten zeerste bedankt! Ook de leden van de promotiecommissie. Zij hebben hulp nodig. Niet te veel laten doen door een enkeling…. Oké, vandaar dit verslag. Ook wordt stilgestaan bij het overlijden van Amelita Doornik, die veel betekend heeft voor onze vereniging.

Dan volgt de lunch met overheerlijke broodjes en een kop soep. Het klinkt wat afgezaagd, maar alleen hiervoor zou je komen.

En dan komt de spreker voor de middag aan bod. Peter Blommerde komt ons bijpraten over bodemgesteldheid en bemesting - grond, grondsoorten, afslipbaarheid, zuurgraad, PH en wat dies meer zij.Met de nodige hartstocht en deskundigheid weet Peter zijn verhaal aan de man of vrouw te brengen. En met de vereiste praktijkervaring. Dat merk je meteen. Te beseffen valt, dat zonder goede grond en de juiste bemesting onze rhodo’s het niet zo goed willen doen. En dat betekent in goede staat ons te dienen met gezonde planten en uitbundige fraaie bloei. Wie wil dat nou niet?!! Betontuinen zijn er al genoeg of te veel. Dus – leve de rhododendron, weldadig groeiend en bloeiend!