Zomerexcursie Hoevelaken

De Beukenhof even voorbij Barneveld was onze eerste tuin van de dag. Iedereen leek dolgelukkig elkaar weer te zien en er werd tijdens de koffie aardig wat afgekletst. Daarna liepen de meesten de tuin in voor een kijkje.

Het mooiste stukje van de tuin was wel de zijtuin met een leuke indeling van doorkijkjes en planten. Ook het grasveld en de grasborder was erg mooi en uiteraard de prachtige boom achter het huis, waarvan de naam me ontschoten is.

Ondanks dat de hele excursie was gepland rond het bezoek van de derde tuin, vond ik deze toch stiekem nèt iets mooier! Alleen het huis was al genoeg om jaloers op te zijn met een prachtig rieten dak, houten panelen en een super dikke houten balk ter ondersteuning.

Natuurlijk moest het eerst 20 minuten met bakken uit de hemel komen. Uiteindelijk kwam echter de zon weer boven en konden we toch nog zeker 45 minuten genieten van deze prachtige tuin. Dat vooral Sissinghurst in Engeland als inspiratie heeft gediend, is goed te zien in de hagen en tuinkamers.

Om net even na 14:00 uur kwamen we aan bij Op de Haar waar John en Joyce al helemaal klaar stonden met de koffie en cake. John heeft natuurlijk het geluk al een aantal van onze leden te kennen en Theo kon melden dat een aantal van 'zijn' rodo's van zijn oude tuin hier nu een tweede leven hadden gevonden. Ook Hans had al eens rododendrons aan John geleverd. In augustus is het hier enorm groen, zeker in het rabattenbos. Wat vooral erg mooi is in dit gedeelte van de tuin zijn de beelden van Joyce.

Toen het ook hier weer begon te regenen, hebben we maar een einde aan de excursie gemaakt.