Herfstexcursie Arcen

Hier vindt u een kleine herinnering aan deze excursie.

Van sommige van de excursies heeft Ernst ook video's gemaakt. Onderop in de pagina vindt u de knop waar u de video's kunt vinden, als ze er zijn.

.

Image-empty-state_edited_edited_edited_e
Image-empty-state_edited_edited.jpg

Nou, dat was het dan voor dit jaar; de enige excursie die we met veel moeite bij elkaar hebben kunnen schrapen. Maar hij mocht er zijn, het was enorm gezellig. Met 12 personen door een park van 32 hectare. Het was niet druk, het weer wilde 's morgens nog een beetje tegenwerken  maar 's middags was het droog.  De herfstkleuren waren echt prachtig en ik heb stukken gezien die ik vorig jaar volledig gemist heb.

Via het Rosarium met de fonteinen richting de beeldentuin gelopen. De beelden zijn moderne kunst en ik heb zelfs de moeite niet genomen om foto's te nemen. De fonteinen zijn echter wel de moeite waard en er staan altijd een mooie collectie chrysanten. Het zijn niet mijn favoriete planten maar de manier waarop ze daar zijn opgezet in enorme borders, is werkelijk prachtig. Zoals je op de foto kunt zien, was er een wat dreigende lucht en we kregen vlak na deze foto ook nog wel wat regen.

Via 'Lommerrijk' met kabbelende beekjes en  watervalletjes doorgelopen naar het Bergpaviljoen. Daar een kop koffie gehaald en onze meegenomen broodjes opgegeten. Rond die tijd begon het ook te regenen dus zijn we een half uurtje blijven zitten om bij te praten met Eddy en Linda, Teun en Jannie en Annemie.

Toen de regen omsloeg in wat miezeren, iedereen weer bij elkaar gekregen en met Rinus voorop, de route door de bergtuin genomen. Dat stuk heb ik vorig jaar niet gezien en de erdoorns staat er prachtig bij. Uiteraard de Japanse Tuin bekeken, de kassen in gelopen, de koi karpers  gezien. Dan via naar de Italiaanse tuin terug naar het begin waar we ook nog even het kasteel zijn doorgelopen.  De tuin is de moeite van een bezoekje waard.

anker videoexcursies