• Writer's picturerhodoinfo

Westerstede

Ik hoop van harte dat maandag de meest chaotische dag van de hele reis wordt want het was een puinhoop.

Iedereen was heel netjes op tijd (petje af!) maar de chauffeur was te laat vanwege file. We zouden om kwart voor 8 weg gaan en het werd 8 uur.

Onderweg nog een beetje file gehad dus we waren een kwartier te laat bij van der Valk.

En dan gaat de sneeuwbal rollen en vergeten mensen hun spullen bij het hotel: Henk zijn zonnebril die een van de serveersters achter ons aan kwam brengen. Dan Ludwig die zijn camera in de toiletten laat liggen en een gast uit het hotel dat komt melden bij de bus. We vertrekken dus 20 minuten later, de tachograaf moet nog van landcode veranderd worden als we de grens over gaan en ook daarvoor moeten we stoppen. We komen uiteindelijk om half 1 bij Hobbie aan waar Rinus, Leon en de Engelsen staan te wachten.

We delen de broodjes uit die we mee gekregen hebben vanuit het hotel in Emmen maar Hartwig Schepker, die ons zou rondleiden door Hobbie, is ergens blijven hangen dus er is onduidelijkheid.

Verder is het mij onduidelijk hoe de financiën geregeld zijn maar we kunnen uiteindelijk met een bon ('auf rechnung' schijnt dat te heten) naar binnen.

Hartwig geeft uiteindelijk een leuke rondleiding die vooral als thema het dat er toch gekeken moet worden welke rhodo's we moeten gaan gebruiken om ze droogtetolerant te krijgen.

Hartwig komt uiteindelijk nog wel opdagen als we al een half uur in het park rondlopen en daarna is het superleuk.

We nemen nog te drinken (Annemie en 1 van de Engelsen in gesprek bij het restaurant) en vertrekken daarna richting Westerstede om RHODO23 te bezoeken.

Klein maar fijn en de Engelsen zijn onder de indruk, lijkt het. Het is prachtig opgezet, dat moet ik toegeven. De achtergrond bij de kerk is heel leuk gegaan en ik krijg een heel klein beetje het gevoel van de Keukenhof.. maar als je wil kijken wat de trend is in nieuwe rhodo's, dan is dit de plek om te bezoeken.

Van daaruit is het naar het hotel, wat er prima uitziet, het eten wat supergoed smaakt en bediening die heel erg meewerkt. Vervolgens krijgen we 's avonds en presentatie van David en Miranda en dat zit prima in elkaar! Maar mensen zijn ondertussen moe en de meesten van al snel daarna naar bed, inclusief ikzelf.

40 views0 comments